7 cărți de marketing pe care trebuie să le citești

7 cărți de marketing pe care trebuie să le citești

by Oana Păuna March 26, 2022
carti de marketing

Când vine vorba de marketing, trebuie să știi că deși o facultate în domeniu este într-adevăr o rampă de lansare esențială, diferența în rezultate se datorează, în primul rând, documentării pe care o realizezi pe cont propriu. Cursurile academice doar îți pun pilonii unei dezvoltări ulterioare, îți fundamentează cunoștințele generale, de bază. Însă însușirea optimă a acestora nu te va ajuta să ajungi în vârf, de aceea trebuie să menții, constant, fluxul interesului. Cu alte cuvinte, este necesar să fii mereu în pas cu tendințele. De aceea, poți apela oricând la cărți de marketing. 

Astfel, cum marketing-ul este un domeniu în plină evoluție, cu fluctuații constante, noi tehnici, teorii, tactici și instrumente, singura modalitate de a rămâne tot timpul la curent cu dinamica evolutivă a domeniului îl cărțile – mai precis, acele cărți de marketing ale căror popularitate a crescut enorm în ultimii ani.

De ce? Pentru că sunt practice și, mai mult decât atât, cuprind strategii, povești, sfaturi și idei pe care persoane avizate, cu cariere solide, ți le pun la dispoziție. Pentru ca tu să ai la dispoziție toate cunoștințele necesare evoluției pe care ți-o dorești.

Iată cele mai bune cărți de marketing pe care noi le-am citit și credem că nu ar trebui să lipsească din biblioteca niciunei persoane pasionate de acest domeniu efervescent.

1. Mulțumesc că mă convingi, de Jay Heinrichs

 

 

 

 

 

 

 

 

O carte despre arta persuasiunii, în care vei găsi numeroase strategii și modalități, livrate de personalități precum Aristotel, Lincoln, Homer Simpson, vedete MTV, figuri regale, privitoare la cum să-ți convingi publicul țintă, potențialii clienți în legătură cu un subiect anume – cum ar fi nevoința de a utiliza produsele și serviciile tale. De fapt, atunci când limbajul este unul gândit, cu fluctuații psihologice, mesajul pe care îl transmiți are cel mai important rol: acela de a convinge pe cineva, fără a deranja sau a crea disconfort.

Retorica înseamnă mai mult decât înalta oratorie, mai mult decât „folosirea cuvintelor pentru a influența sau a convinge.

2. Cum să convingi o pisică, de Jay Heinrichs

 

 

 

 

 

 

 

 

O altă carte scrisă de același autor, care abordează, de fapt, aceeași idee: arta persuasiunii. Cum să vorbești pentru a transmite cât mai clar un mesaj, pentru a ajunge la un public țintă, cum să faci față concurenței verbale și, în același timp, să-ți păstrezi răbdarea.

Făcând analogie comportamentului felinelor de lângă noi, Heinrichs a luat din studierea acestora tot ce este mai de preț: arta de a adopta un comportament prin care să reușești să-l faci pe celălalt să-și însușească anumite valori pe care le promovezi. Fără a fi, totuși, lipsit de etică.

 

3. Lansarea, de Jeff Walker

 

 

 

 

 

 

 

Cartea lui Jeff Walker explică, foarte precis, „formula de succes” a unei afaceri online, trecând pas cu pas prin modul în care poți implementa o strategie care să-ți aducă vânzări, popularitate, interacțiune și fidelizare din partea clienților.

În „Lansarea”, Walker se axează în special în a oferi sfaturi antreprenorilor care activează în mediul online, învățându-i cum să beneficieze de toate mijloacele de comunicare și de marketing pe care internetul ni le pune la dispoziție. Multe persoane susțin, prin recenzii, că această carte a avut un impact pozitiv asupra afacerii lansate.

4. Sell or Be Sold, de Grant Cardone

 

 

 

 

 

 

 

 

Fie că-ți dorești să vinzi mai bine produsele și serviciile companiei tale, fie că-ți dorești să-ți schimbi stilul de viață, Cardone afirmă că „totul în viață poate și ar trebui tratat drept un proces al vânzării”. ”Sell or Be Sold” ne învață faptul că a cunoaște principiile vânzărilor reprezintă o condiție prealabilă pentru succesul de orice fel.

În această carte, Cardone explică cititorului tehnicile necesare pentru a stăpâni arta vânzării – indiferent de modul în care se realizează aceasta –, dar și cum să gestioneze respingerea, să învețe din eșecuri și ce „rețetă a succesului” poate aborda atunci când lucrurile nu merg prea bine.

 

5.      Agile Marketing, de Neil Perkin

 

 

 

 

 

 

 

 

Cartea lui Perkin este o lectură esențială și practică pentru a-ți transforma strategia de marketing prin aplicarea principiilor de agilitate la scară largă și depășirea provocărilor legate de mentalitate, cultură și comportamentul specific de cumpărare al oamenilor.

Totul pentru ca afacerea ta să devină una mai agilă – cu o eficiență mai mare și timpi de răspuns mai rapizi. Acoperind domenii precum plasarea datelor, automatizarea, măsurarea și cuantificarea ratei de succes, crearea și menținerea spațiului pentru inovație, ”Agile Marketing” cuprinde o serie de îndrumări practice și exemple complexe de la organizații precum Pepsi și Dell.

 

6.      Brand Storytelling, de Miri Rodriguez

 

 

 

 

 

 

 

 

În loc să înțeleagă tehnicile esențiale de storytelling și prezentare a afacerii, brandurile continuă să explice cum produsul sau serviciul lor al putea ajuta clientul, în loc să prezinte modul în care viața clientului s-a schimbat ca urmare a folosirii acestora.

Cartea de față își propune să învețe afacerile faptul că modul în care îți livrezi imaginea brandului poate avea un impact vital în comportamentul de consum al oamenilor – trebuie să utilizezi poveștile pentru a declanșa emoții, deoarece emoțiile conduc oamenii.

Simplificând de unde să începi, cum evaluezi succesul și cum să asiguri „o voce de brand autentică” afacerii tale, această carte demonstrează faptul că emoțiile consolidează fidelizarea față de o anumită marcă.

 

7.      The Customer Rules, de Lee Cockerell

 

 

 

 

 

 

 

 

În momentul de față, consumatorii au mai multe opțiuni decât oricând. Din aceste motive, nu mai este suficient să oferi doar un serviciu – companiile care doresc să rămână pe piața de afaceri trebuie să ofere servicii impecabile, cu o asemenea consecvență, creativitate, integritate, încât oamenii care le folosesc nu numai că vor continua să revină pentru mai mult, dar vor recomanda produsele și serviciile afacerii tale și mai departe.

Cartea de față se concentrează în întregime pe un singur scop final, esențial: indiferent de poziția ta, trebuie să te asiguri de faptul că cel mai important aspect de creștere al veniturilor pe care ți-l poți dori îl reprezintă reputația excelentă a serviciilor și produselor livrate.

Marketingul se învață citind despre el, punând bazele și apoi exersând, ajustând la infinit până se obțin rezultatele dorite. Spor la lectură!

Social Shares

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Related Articles

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Exclusive SEO Backlinking Formula Marketing Giveaway (Worth $99)

Call to Action