Cum îți stabilești corect obiectivele-cheie de marketing?

by Oana Păuna April 10, 2022

Un plan de marketing care cuprinde obiectivele specifice este un instrument esențial pe care întreprinzătorii îl folosesc pentru a-și atinge obiectivele generale. Cele mai bune planuri de marketing presupun obiective clare și concise, care ajută întreprinderile să planifice modul în care doresc să-și atingă obiectivele într-un interval de timp determinat.

Ce sunt obiectivele de marketing?

Obiectivele de marketing sunt scopuri specifice puse în aplicare de o afacere sau de o companie pentru a-și promova produsele și serviciile eventualilor clienți. Obiectivele de marketing sunt incluse într-o strategie generală de marketing care ajută la atingerea obiectivelor organizaționale într-o perioadă de timp stabilită.

Aceste obiective pot include creșterea vânzărilor cu un anumit procent pentru următoarele șase luni, îmbunătățirea gradului de vizibilitate și transparență pentru clienți, promovarea unui nou produs sau, pur și simplu, creșterea satisfacției clienților și fidelizarea acestora. Atunci când se stabilesc obiective, acestea trebuie să fie ”SMART”, după cum am reamintit în alt articol.

Iată cum să îți stabilești corect obiectivele-cheie de marketing, pentru a avea rezultate garantate.

1.      Stabilește obiectivele de vânzări

Înainte de toate, setează-ți obiectivele pe care dorești să le atingi, pentru a putea cuantifica dinamica folosindu-te de cifre. Așadar, este vorba de încasări. De exemplu, îți poți propune să obții, din vânzări, un anumit venit sau să urmărești o creștere cu 20% a vânzărilor actuale. Obiectivul de vânzări poate fi enunțat în felul următor: „DriveProfit își propune să-și crească veniturile din vânzări cu 20%, în urma intrării pe o nișă de piață pe care nu a explorat-o până în acest moment”.

2.      Stabilește un obiectiv pentru cotele de piață

În dreptul concurenței, „cota de piață” se folosește drept instrument pentru a determina ponderea unui anumit agent economic în dinamica de circulație a produselor sau serviciilor livrate. Astfel, reprezintă un parametru ce cuantifică eventualele poziții dominante pe piață. Cel mai bun mod de a-ți crește treptat cota de piață este să-ți stabilești un procent realist în ceea ce privește acest obiectiv de marketing. De exemplu, „DriveProfit își propune să-și îmbunătățirea cotei de piață cu 5% până anul viitor”. Acest lucru va stimula echipa de marketing mai mult decât simpla enunțare a unui obectiv vag, poate chiar irealizabil.

3.      Aproximează numărul de clienți

Este foarte important să stabilești, de la bun început, de câți clienți ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivele. Pentru a face asta, trebuie să realizezi, înainte de toate, profilul consumatorului nișei tale de afaceri. Poți începe prin a te uita la sumele medii pe care afacerea ta le încasează. Spre exemplu, dacă un client tipic cheltuiește o anumită sumă pentru o tranzacție, trebuie să iei în considerare câți clienți vor trebui să cheltuie aceeași sumă pentru ca tu și afacerea ta să vă atingeți obiectivele de vânzări.

4.      Stabilește obiective de preț

Stabilirea obiectivelor de preț te va ajuta să-ți apreciezi poziția pe piață în comparație cu afacerile concurente. Este extrem de important să cunoști bine ierarhia organizațională a afacerilor care livrează servicii și produse din aceeași gamă cu a ta. Scopul este acela de a menține prețurile la nivel competitiv. Obiectivele de preț vor necesita ceva timp pentru a realizate, însă poți lua în considerare creșterea treptată a acestora. De exemplu, poți crește prețurile cu aproximativ 10% pe an până când, în cele din urmă, atingi obiectivul de preț dorit.

5.      Interacțiunea dintre fiecare obiectiv-cheie

În cele din urmă, încearcă să speculezi modul în care aceste obiective-cheie lansate vor interacționa între ele, pentru a avea o idee exactă privitoare la cât de bine funcționează acestea împreună. Spre exemplu, obiectivul care vizează scăderea prețurilor cu 15% și creșterea vânzărilor cu 20% este unul contraproductiv, deoarece cele două obiective nu funcționează în tandem.

O abordare eficientă a unui obiectiv este, spre exemplu, următoarea: „Ne propunem să creștem vânzările cu cincizeci de mii de lei, numărul de clienți cu 30% și valoarea achizițiilor cu 10%. De asemenea, DriveProfit va începe să crească prețurile cu 10% în fiecare an, pentru următorii cinci ani”.

Acestea sunt 5 dintre obiectivele de marketing care trebuie, de la bun început, conturate cu seriozitate. Un alt posibil obiectiv de marketing pe care îl poți avea în vedere este creșterea vizibilității online. Cel mai bun mod prin care poți face acest lucru este apelarea la un content writer care are bune cunoștințe SEO. O astfel de persoană poate duce afacerea ta la un cu totul alt nivel, prin creșterea traficului organic total de pe website-ul tău și implicit creșterea vânzărilor realizate.

Social Shares

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Related Articles

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Exclusive SEO Backlinking Formula Marketing Giveaway (Worth $99)

Call to Action